gnc-genco-electro-kurucusu-genco-uysal-ile-söylesi

2023 senesinde kurulan ve enerjisini kurucularının tecrübelerle dolu kariyer geçmişinden ve sektörde kazanılmış olduğu güvenden alan GNC Genco Electro; hizmet verdiği elektrik sektöründeki aydınlatma, avize, solar kablo, enerji ve zayıf akım kablosu, kablo kanalı, boru, spiralli boru, rakor, trafo, kablolu makara, anahtar-priz, grup priz, sigorta kutusu, röle, ölçüm aletleri, pano, alçak ve orta gerilim dönem kesiciler vb. ürünleri yerli ve ulusal olan tedarikçilerden alıp dünyanın 140 ülkesine tedarik etmeyi hedefliyor.

İş ortaklarının başta elektrik sektörü olmak suretiyle öteki sektörlerde de toptan, perakende ve proje gereksinimlerine süratli ve güvenilir çözümler sunmak amacıyla kurulan GNC Genco Electro, bununla beraber sektörün önder üreticilerine ihracat alanında danışmanlık hizmeti vererek bu kapsamda mevcut ve yeni müşterilerin yönetilmesi, hedef pazarların araştırılması, yeni müşteriler bulma ve yeni pazarlar yaratma fuar organizasyonlarında temsil ve fuar sonrası ziyaretçilerle kontakt kurma desteği, ihracat operasyon süreçlerinde destek, pazar taleplerine nazaran ürün geliştirilmesi mevzularında da destek hizmeti sağlıyor.

gnc-genco-electronun-kurdugu-sistem-elektrik-sektorunde-bir-ilk-olacak

Bununla beraber önümüzdeki 5 yıl içinde geleneksel ihracatı geçmesi ön görülen e-ihracat alanında da İngiltere ve Dubai’ de kurulan şubeleri ile e-ihracat sektöründe de Türkiye’nin öncü firmalarından biri olmayı hedefleyen GNC Genco Electro kurucusu Genco Uysal ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Genco Bey, coşku verici hedeflerle kurduğunuz ve adeta yurt dışındaki etkinliğinizi ve tecrübelerinizi taçlandırdığınız firmanız GNC Genco Electro’yu tanıyabilir miyiz?

Bildiğiniz suretiyle 20 senedir 140 değişik ülkeye alan kişi ve saha ziyaretleri yaptım. Her yıl ortalama 90 gezi gerçekleştirerek müşterilerle ve pazarlarla organik bir network ağı geliştirdim.

Bizim farkımız daima gidilmeyen en ücra pazarlara gidip müşterilerle sıcak temasta bulunmaktı. Doğal olarak bu seneler içinde müşterilerin ve sektördeki saygıdeğer üreticilerimizin itimatını ve saygısını kazanmamıza vesile oldu.

Seyahatlerim esnasında üreticilerimiz ve müşterilerimiz içinde saydam ve güvene dayalı bir mecranın eksikliğini çokça gözlemledim. Bunun üstüne bizlere duyulan itimat ve gösterilen samimi destekle sektördeki önder üwreticilerimizle bir ortaklık kurarak hem danışmanlık hem de oldukça uluslu ihracat satış ve pazarlama şirketi kurarak tecrübemizi ve kıymetli iş ortaklarımızın kalite odaklı üretim enerjisini  birleştirmek istedik.

gnc-genco-electro-pazar-payini-140-ulkeye-cikarmayi-hedefliyor

Bu anlamda danışmanlık hizmeti kapsamında yeni pazarlarda alan kişi bulma, yeni satış pazarları yaratma, mevcut alan kişi yönetimi, fuarlarda temsil desteği, fuar sonrası müşterilerle kontakt desteği, saha ziyaretleri ve analizleri, e-ticaret kanalıyla satış desteği, ihracat operasyon desteği ve iş geliştirme şeklinde bir oldukça mevzuda hizmet sunuyoruz.

Ek olarak bazı ülkelere üreticilerimizin mevcut satışını çoğaltmak amacıyla kendi markamız olan GNC markasıyla da ürün tedariğinde bulunuyoruz. Dubai, Fransa, Almanya, Kosova ve Senegal’de açtığımız mahalli ofislerimizle Orta Doğu, Avrupa, Balkanlar, Asya ve Afrika’da kuvvetli tedarik ve lojistik ağı oluşturmayı hedefledik.

Bunun yanı sıra İngiltere ve Dubai merkezli şirketlerimizi önümüzdeki 5 yıl içinde perakende ticaretin %50’sinden fazlasını kapsaması kabul edilen e-ihracat alanında özelleştirerek kurduk. Bu mecralarda ortaklık yaptığımız üreticilerimizin ürünlerini hem tanıtmayı hem de satışını artırmayı amaçlıyoruz.

ocak-2023-yilinda-kurulan-gnc-genco-electro-kisa-surede-yurt-disinda-bir-cok-pazara-hakim-oldu

Hem sektörde hem de Dünya’nın çeşitli devletlerinde uzun yıllara dayanan deneyiminiz ve bağlantılarınız var. Bu bağlantılardan ve tecrübeden almış olduğu güç ile GNC Genco Electro hangi pazarlara hakim?

Ocak 2023’te kurulmuş bir şirket olarak ihracatlarımız ağırlıklı olarak Lübnan, Suriye, Surinam, Romanya, Fas, Lübnan, Afganistan, Libya, Yemen, Türkmenistan, Kamerun Kolombiya, İngiltere,  Bulgaristan, Gine, Senegal, Fransa, Belçika, Almanya, Kosova, Kuveyt, Avustralya ülkelerine yapılmaktadır.

Bu anlamda son zamanlarda ivme kazanan Rusya, Ukrayna, Suudi Arabistan şeklinde pazarlara süratli bir giriş yaparak önder üreticilerimizi temsil ediyoruz. Dünya genelinde 20 senedir ortalama 12 bin kontağa haiz bir network ağı geliştirdik.

Bu network ağının gereksinim duyduğu tüm elektrik malzemelerini iş birliği yaptığımız Türk üreticilerimizden tedarik etmeyi ve bu ağı 140 ülkeye çıkarmayı planlıyoruz.

Almanya ofisimizi Avrupa pazarlarında bilhassa İsviçre, Hollanda, Belçika şeklinde, Dubai ofisimizi körfez ülkeleri için, Senegal ofisimizi Afrika bölgesi için, Fransa ve Kosova ofislerimizi ise Avrupa ve Balkan ülkeleri için bir üs haline getirmeyi planladık. Fransa ve Kosova’daki depolarımızda yığın organizasyonu kurarak bu bölgelerden gelen minik büyük tüm taleplere süratli dönüş yapmayı amaçladık.

GNC Genco Electro’nun yakın ve uzak gelecekte amaçları, hedefleri neler?

Firmamızın yakın hedefleri içinde ulusal ve internasyonal fuar ve pazarlarda firmamızın kurumsal kimliği ile paralel tanıtım faaliyetlerini çoğaltmak, mevcut pazarlarda satışlarımızı artırarak ihracat meydana getirilen ülke sayımızı 50’ye çıkarmak var.

8-10 Mayıs 2023 tarihlerinde gerçekleşecek olacak  Antalya ElectoLighting Fuarı’nda da kendi markamızla iş ortaklarımızı temsil ederek katılım gösteriyoruz. Dünya genelinde ortalama 400 iş insanına kapalı olarak gerçekleştirilecek olan bu hususi etkinlikte ikimiz de markalarımızı sunacağız.

Uzun vadeli hedeflerimiz içinde ihracatımızı 140 ülkeye yaymak, e-ihracat faaliyetlerimizi Hollanda ve Suudi Arabistan pazarlarında da etkinleştirmek, ofis ağımızı Rusya ve Singapur bölgelerine de genişleterek CIS ve Uzak doğu pazarlarına daha çok hakim olmak bulunuyor.

Ek olarak Rusya ve Dubai’de depo açarak bölgelerdeki hakimiyetimizi artırmayı da planlıyoruz. Bunlara ek olarak danışmanlık hizmeti verdiğimiz kıymetli üreticilerimize ek olarak yeni ürün gamlarında yeni üreticileri portföyümüze katmak ve bu danışmanlık hizmet ağını yurtdışı ofislerimizde de oluşturmayı hedefliyoruz.

Kısa sürede birçok fabrikanın temsilcisi olacağınız şimdiden belli. Şu an hangi firmaların temsilciliğini yürütüyorsunuz ve onlara ne şeklinde hizmetler sunuyorsunuz?

Şu an da hepsi de sektörde malum önder ve kuvvetli üreticiler olan Far Elektrik, Nak Kablo, Erka Kablo, Bafra Aydınlatma, ACK Aydınlatma, RBR Aydınlatma, Alvina Avize, Etien Pano, KRK Elektrik, Reksan Elektrik, Bylion (Emfanorm) Elektrik firmaları içeriyor.

Danışmanlık verdiğimiz bu firmaların ürünlerine odaklanıyor, pazar analizlerimizi buna nazaran yönlendiriyoruz. Hepsi de birbirinden kıymetli üreticilerimiz fabrikalarının kapılarını bizlere samimi bir halde açıyor, ikimiz de bu şekilde müşterilerimize tanıtırken kendi fabrikamızdan ayrımsız olarak onları temsil ediyoruz.

Danışmanlık konsepti ihracat alanında oldukça geniş bir anlama haiz. Her markanın bu anlamdaki ihtiyacı da farklılık gösterebiliyor. Firmaların iç dinamiklerine de odaklanarak onları iyi mi desteklersek daha da kuvvetli kılabiliriz diye düşünerek hizmetimizin yönünü belirliyoruz.

Bu hizmet kapsamında aslına bakarsanız üretimi oldukça kuvvetli olan bu firmalarımıza mevcut ve yeni alan kişi bulma ve yeni pazarlar yaratma, fuar temsil desteği, fuar sonrası kontakt desteğim, saha ziyaretleri desteği, pazar analizleri desteği vb. şeklinde gereksinimleri olan lüzumlu noktalarda hizmet veriyor güçlerine güç katmayı hedefliyoruz.

Eklemek istediğiniz başka bir mevzu var mıdır?

GNC Genco Electro olarak kurduğumuz bu sistem Elektrik sektöründe bir ilk durumunda. Biz kurumsal kimliğimizle kendi firmamızın çatısı altında kuvvetli üreticilerimizi temsil ediyoruz. Fuarlara kendi firmamız çatısı altında katılarak müşterilere itimat ve istikrarlı bir şirket imajı çiziyoruz.

Danışmanlık verdiğimiz üreticilerimizin satışlarında bir tek satış öncesi değil bununla beraber satış sonrası desteği de biz sağlıyoruz. Böylelikle müşteriler birden fazla ürün çeşidinde satın alma yaptığında tek muhatabı biz oluyoruz.

Bu anlamda lojistikten finansa satış sonrası destekten üretim desteğine kadar tüm sorularında biz destek oluyoruz. 6 değişik ülkedeki bulunan ofislerimizdeki ekiplerimiz oldukça uluslu, alanında tecrübeli ve data sahibi emek harcama arkadaşlarımızdan oluşuyor.

Müşteriye hizmet sunarken, bizim de iş ortaklarımızdan aldığımız hizmetin kalitesi mühim bir rol oynuyor. Bu anlamda bu geniş ailenin birbirini samimi ve itimat bağıyla desteklemesi müşterilere karşı bizi oldukça daha kuvvetli bir konuma getiriyor.

Bu da alan kişi nezdinde istikrarlı ve güvenilir bir satış iletişimi imajı çiziyor. ‘Itimat Sağlıyoruz’ (We Supply Trust) sloganımızda da belirttiğimiz şeklinde gücümüzü ve farkımızı itimat odaklı hizmetimizle ortaya koyuyoruz.